NZ 25 november de reis van Denudin naar Queenstown

25 november 2011

25 november

Vandaag vertrokken vanuit Denudin langs het water wat nu trouwens een stuk lager stond omdat het eb was. Dus een stuk minder eng en we zaten aan de andere kant dus dat scheelt ook. Ons einddoel was vandaag Queenstown. Een schitterende route die over ging van bergen naar nog grotere bergen naar megalandschappen. Wat een prachtig gezicht die menging van rotsen en grassen. In het begin met veel gele brem en later overgaand naar veel wilde tijm en lupine. We stopten op een gegeven moment en het rook heerlijk naar Tijm. Op de plek waar we wachten had iemand heel groot op de rotswand JAN geschreven met daaronder 1971. Wel leuk voor Jan en mij, want het was duidelijk dat dit was voorbestemd. Leuk hoor.

Het waaide vreselijk hard er was al voorspeld dat er snelheden van 120 km/u bereikt konden worden en dat hebben we gemerkt. Maar de camper is lekker stabiel en met een beetje stuurmanskunst konden we lekker doorgassen. Ik vond het wel wat hebben. Af en toe waande ik me een Paris Dakar chauffeur in zo’n vrachtwagen, want af en toe zat Jan bijna met zijn kop tegen het plafond. Maar klagen doet ie niet hoor. Af en toe riep ie “zitten we op de racebaan”dan wist ik dat ik te hard ging en gebruikte ik  weer het motorgas. Ideaal voor in de bergen.

Toen kwamen we op de 8 van Roxburgh naar Alexandra een prachtige route met vele mooie uitzichten. Nog steeds pittige wind en we hobbelde over de wegen richting Queenstown. Daar eenmaal aangekomen had ik eigenlijk niet zo’n trek om weer op een camperplaats te gaan staan, maar na flink wat heen en weer gereden te hebben zijn we toch naar Arrowtown gegaan en hebben op een KIWI camping een plek gevonden. Zeker niet verkeerd een m ooie accommodatie met een onwijs leuk dorpje. Het zijn allemaal goudzoekersdorpje en hier heb je een trail waarbij je langs chinese arbeiderswoninkjes gaat. Die hebben ze weer in ere hersteld, want ze hebben die chinezen in het verleden flink misbruikt. Daar hebben ze trouwens pas hun excuses voor aangeboden.

Nou we zitten lekker in de camper en hebben onze buikjes volgegeten in de Stables in Arrowtown een leuk authentiek restaurant met goede bediening. We hebben de traditie van Rolf en Mergriet voortgezet en vanmiddag drank ingeslagen om ook hier “de Kroeg” te kunnen openen. Dus de eerst Wisky cola is geserveerd.

OK morgen naar Wannaka en via Makaroa naar Haast dus dat wordt weer mooi.

PS foto's uploaden ging voor geen meter dus die hebben jullie nog te goed.

Seeya

Foto’s

3 Reacties

  1. ouders:
    25 november 2011
    Hallo mannen,
    Blij dat de reis zo veel leuke indrukken geeft. Het lijkt erop dat jullie zelfs in hogere sferen terecht zijn gekomen. (Jan 1971)?
    Wel met beide benen op de grond blijven hoor!
    Kom je terug als alcoholist? Nu ook al medelijden met de chinezen?
    Zijn benieuwd wat er nog meer te wachten staat.
    groeten maar weer.
  2. Henk Jager NZ cass Bay:
    25 november 2011
    Mooi jongens dat je alles kunt vinden.Je kunt ook via Crown Terrace naar Wanaka dit is een gele binnenweg op de kaart.Daarna via de 6 naar boven,hebben wij ook al eens gedaan.Het is hier 3 min. voor tien dus je weet er gaat gebeuren zo meteen.Bij Haast Village kom de langste ,,one lane bridge'' tegen.FOTO'S maken daar is uniek.Gr.H/A/R/M
  3. harold:
    26 november 2011
    beste heren , volgens mij vermaken jullie je prima daar. de rijstijl van dennis doet me niks verbazen.(gewoon een kwestie van goed vasthouden jan). op naar het volgende dorp. en reisverslag natuurlijk. groeten uit een winderig hoorn (11 gr). harold