NZ 23-11-11
23 november 2011
23 november
Vandaag is de dag dat we de camper kunnen halen. Na wederom een heerlijk ontbijtje komt zowel Rolf en even later Margriet ons een goede reis wensen. Wat zijn het toch een lieverds. Henk rijd ons naar de camperplaats die op Wairaki road ligt in Christchurch. Op de weg daarnaartoe rijden we langs een school waar alle jongens in een pak liepen met stropdas een korte broek, lange kousen en lelijke zwarte schoenen. Gelukkig weten ze niet beter. Shit dat ziet er echt niet uit. Rolf en Margriet zeggen dat het ideaal is. Je hoeft nooit na te denken wat ze aan moeten door de week en er is geen verschil tussen jongeren op basis van kleren. We kunnen een klein stukje van het centrum van Christchurch zien en ook een compleet ingestorte kerk.
Eenmaal aangekomen bij de Camperverhuurder zien we dat het een professioneel bedrijf is waar alles netjes geregeld is. We checken de auto, krijgen uitleg en pakken een tafel en vier stoelen in. Wat een prachtige camper. En ja hoor ik pas er zelfs staand in, dat is uniek, maar wel erg lekker. Nu maar rijden aan de linkerkant. Het is even wennen maar gaat voor de rest prima. Weer aangekomen in Cass bay gaan we eerst nog even lunchen en dan alles inpakken. De boodschappen worden netjes weggewerkt door onze horecaspecialist Jan. Alles wordt netjes gekoeld en of goed vastgelegd voor de reis. Toen nog even de kleren erin en we kunnen los. Asta, Henk en Aaf zwaaien ons uit en we wensen elkaar goede reizen. Henk en Aaf gaan namelijk ook nog naar Australie tussendoor.
Onderweg……we zijn nog een 10 minuten weg en onze Truus geeft al een andere route aan dan Henk in eerste instantie aan ons had uitgelegd. Na een korte hapering vinden we dan toch de goede weg en we zijn er op uit. Jan heeft nog een oude Garmin navie voor zijn neus van Henk, maar die werkt nog prima. Ik doe het met mijn Sygic. Heerlijk die camper er zit zelf een motorgasrem op en dat is ideaal bij het afdalen. We hebben het wel nodig, want sommige stukken zijn wel pittig.
Lekker cruisen door het platte land van Canterbury. Van Cassbay naar Ashburton langs Geraldine naar Timaru. We rijden eerst door naar het centrum om daarna naar de top 10 Campervan standplaats. Een nette camping met alle faciliteiten en een leuk plekje. Picknicktafel ernaast, stroom in de camper en klaaaarrr. Das makkelijk.
We gaan meteen even wandelen door het Ashbury Park naar de Benvenue Cliffs. Ik zie daar het lighthouse waar Henk het over had gehad. Dus wij op zoek naar de puinguins en misschien wel de Zeeleeuwen. Helaas na een uur rondgewandeld te hebben niks gezien. Wel een mooie plek met die rotswanden, maar geen wildlife.
Toen even wat eten scoren. Een heerlijke chinese wok kwamen we tegen in een aggenebbis winkeltje. Maar tsjonge jonge wat hebben wij lekker gegeten. Dat was weer helemaal ok. Na het eten even uitbuiken en Jan deed de afwas. Toen hebben we de camper nog even ontkoppeld en zijn we gaan cruisen door de stad. We kwamen de Botanische Tuin van Timaru tegen en zijn er even doorgewandeld. Kon ik mooi mijn plantenkennis weer even ophalen. Toen zijn we langs de oceaan terug gereden. Wel nog even langs de Mc om even met Alie te Whatss Appen. We kwamen terug stekker erin, gordijnen dicht en colaatje. Klaar en dan maar lekker koezen. Kijken wat de dag morgen brengt. Doe is in ieder geval Dunedin en misschien al onderweg naar Queenstown. We zien wel.
Relax.
Seeya.

Groetjes uit de thuisblijvers in Cass Bay
henk