30-11-11
30 november 2011 - Marahau, Nieuw-Zeeland
30-11-11 Op naar Abel Tasman
Vandaag stonden we mooi op tijd op, na het ontbijt waren we om 9.00 onderweg richting Nelson. De bedoeling was ergens het Abel Tasman Natuurpark te benaderen. Toen we even een cappuciono langs de weg scoorde stonden we precies op het kruispunt naar eventueel Motueka toe. We hebben die keus toen gemaakt om zo dicht mogelijk naar het park toe te komen. Dat ging nog even verder door voor het uiterste puntje te kiezen namelijk Marahau. Een klein plaatsje wat volledig in het teken staat van de watertaxi’s.
Wij besloten bij aankomst een tocht te maken langs het hele park met zo’n watertaxi. Nou dat hebben we geweten. Ze waren wat laat maar uiteindelijk werden we op de trailer op de boot geladen en we konden gelanceerd worden. Jan en ik hadden een rustig boottochtje verwacht met veel uitleg en mooie inhammetjes. Wauw de boot ging in het water en de 225 pk 4 takt honda werd helemaal opengezet. En dat in de Golden bay met golven van gemiddeld 4 meter hoog. We sprongen letterlijk over de golven heen. En zoals het eruitzag kan het niet anders dan dat Jan er een wiplash aan heeft overgehouden. Hierbij valt mijn rijstijl volledig in het niet.
Maar opeens werd het gas ingehouden en zij de aardige taxidriver Nick ”look there a blue pinguin” en dan dreef er 1 pinguïn in het water, niet echt spectaculair maar wel lachen, want iedereen dacht dat de boot ermee stopte. En het gas ging er meteen weer op, en knallen maar. Jee wat kreeg die boot op zijn donder. Hij speelde af en toe wel met het gas anders zouden we echt naar beneden vallen. Deed hij wel goed trouwens. Nou ben ik wel wat gewend, maar voor Jan was dit een zeer heftige rit. We zaten met een stel juristen uit Nelson in de boot en die wisten nog wel een mooi plekje wat je kon benaderen bij hoog water. Nick stuurde ons erdoor, maar we kwamen tot de helft. Wel zagen we daar een zeehond vlak voor ons en in die omgeving was dat wel heel mooi.
De juristen waren inmiddels afgezet en we gingen verder om een andere groep op te halen. Mooie actie trouwens hoe ze de boten heel behendig voor anker leggen aan de rand van het strand. Al met al zijn we nog even langs een zeehonden kolonie gegaan. Niet zo spectaculair, want die hadden we nu wel genoeg gezien. We hebben tijdens de sprongen nog een beetje proberen te fotograferen, maar dat viel niet mee. Al met al een leuke ervaring maar va siteseeing kwam niet veel terecht.
Toen dacht ik ik ga ff lekker snorkelen nog vanavond. Dus ik met mijn spullen naar de zee en….alleen maar zand. Oftewel het was eb. Maar ik zag op het hoekje ongeveer 5 km verder een stuk met zee dus daar maar heen lopen. Eenmaal aangekomen had ik het idee dat het water weer op kwam, ik dacht zal je net zien is het straks springtij en moet ik als de sodemieter naar de kant. En dan is het keer zo ver lopen. Dus dan maar weer terug. Nu zit ik weer lekker gedoucht in de camper. Zo even een bakkie doen. Het was evengoed een prachtige avondwandeling over de bodem van de zee. Ook een soort snorkelen.
Bedankt voor jullie leuke reacties, ik overweeg het in boekvorm uit te brengen hahaha.
By the way ik tik het in één keer erop zonder te checken dus…….grammatica is voor jullie rekening.
Seeya.

Uiteraard moet een wandeling door het A T Park ook gedaan worden,is even zoeken naar het begin maar dan heb je ook wat.Grammatika oke hoor, of is het met eenK.grapje,succes Henk en Aaf +kids.Cass Bay NZ
Groetjes;H&A+Kids
Heel vet allemaal en op naar Nelson en picton. Binnendoor rijden langs de kust is mooi doch slingerig. Weet waar je aan begint..... Boot al gereserveerd?
Have fun guys